Assistance med regnskabsopstilling

skatteinform kontor bygning set udefra
Oversigt

Assistance med regnskabsopstilling

Revisor kan afgive fire forskellige erklæringer, se under revisionserklæringer.

Ved valg af assistance erklæring hjælper revisor ledelsen med at opstille årsregnskabet i henhold til lovgivningen og efter de valgte regnskabsprincipper, som oftest følge årsregnskabsloven for klasse A og B virksomheder. I nogen tilfælde med tilvalg af klasse C virksomheder for visse poster.

Målet er at sikre, at regnskaberne er retvisende og opfylder de relevante lovgivningsmæssige krav til virksomheden.

Ved en assistance erklæring giver revisor erklæring uden sikkerhed for oplysningerne i årsregnskabet, da revisor ikke udfører kontroller af oplysningerne i regnskabet.

En godkendt/statsautoriseret revisor kan dog ikke afgive en assistanceerklæring, hvis regnskabet indeholder åbenlyse fejl.

Hvornår bruges assistance erklæring?

Denne assistance bruges, når en virksomhed såvel et selskab eller en personlig virksomhed har brug forhjælp til at udarbejde deres regnskaber, så de bliver retvisende og opfylder gældende lovgivning. Det er især relevant for mindre virksomheder, der måske ikke har interne ressourcer eller ekspertise til selv at opstille deres regnskaber.

Hos SkatteInform har vi et særligt fokus på de skatte- og moms- mæssige forhold, ligesom vi forholder os til at der føres et regnskab, som kan danne grundlag for vrksomhedens økonomistyring.

Personer som tilbyder dette

Her kan du se hvilke andre skatteinform rådgivere som også tilbyder dette som service område

Kontakt os

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.