Om SkatteInform Hvem er vi?

Her hos SkatteInform er vi et team sammensat af Statsautoriserede Revisorer og et par dygtige skattekonsulenter. Vi har stor erfaring og viden inden for skatteret, regnskab og skatteretspraksis.

Vores ekspertise sikrer, at både de juridiske og økonomiske aspekter af din sag bliver taget i betragtning. Vores skatteeksperter kan indbringe sager for Landsskatteretten.

Vores omfattende, opdaterede viden omfatter mange områder, herunder:
Person- og aktionærbeskatning, særlige skatteforhold for virksomheder, international beskatning (såsom ex- og repatriering) og etablering af virksomheder.

Gruppe foto af skatteinform

Vores vision

Tæt på kunden
Vi finder løsninger som er tilpasset netop dine behov og er altid lette at få kontakt på.
Svar inden for 24 timer
Vi sørger altid for at svare hurtigt på alle henvendelser.
Kontakt: info@skatteinform.dk
Værdi og tryghed
Vi er løsningsorienterede og handlekraftige og påtager os opgaver som skaber værdi for kunden.

Mere om SkatteInform

Vi er eksperter i dansk/svenske skatteforhold

Skattereglerne i Danmark og Sverige er meget forskellige - både når det gælder personbeskatning og virksomhedsbeskatning. Med det øgede samarbejde på tværs af sundet, er der et stigende behov for at vide, hvordan man opnår de bedste betingelser, når man etablerer virksomhed i nabolandet eller bor og arbejder på hver side af sundet. Derfor tilbyder SkatteInform i samarbejde med skatteeksperter i Sverige blandt andet:

- Skattemæssig assistance til virksomheder, der sender medarbejdere til Sverige for at arbejde.

- Skattemæssig assistance til nordiske koncerner/virksomheder med svenske medarbejdere, der arbejder i Danmark.

- Skattemæssige forhold ved etablering af virksomhed i Danmark og Sverige.

Gruppe foto af skatteinform

SkatteInform samarbejder med eksperter i skattemæssige forhold

Hos SkatteInform samarbejder vi med en bred række af faglige eksperter i skattemæssige forhold. Det gør vi fordi vi ved, at et tværfagligt samarbejde altid sikre klienten det bedste udgangspunkt i hver enkelte sag.

Det er vigtigt for os, at du kan yde dig den bedste hjælp. Derfor er hver enkelte sag lige så vigtig som den forrige. Kontakt os i dag og få en vurdering af din skattesag.

1. Aftale og aftaleparter

1.1 Disse forretningsbetingelser gælder for de rådgivnings-, og erklæringsydelser,som SkatteInform Statsautoriseret Revisionspartnerselskab (i det følgende”SkatteInform”) leverer til klienten. De ydelser som SkatteInform kan levere erbeskrevet på www.skatteinform.dk.

1.2 Aftalen mellem SkatteInform og klienten udgøres af et aftalebrev eller aftale pr. mail inklusiv eventuelle bilag, og nærværende forretningsbetingelser. Aftalebrev i form af skrivelse eller mail med eventuelle bilag og nærværende forretningsbetingelser kaldes samlet for klientaftalen nedenfor. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem aftalebrevet og forretningsbetingelserne har aftalebrevet forrang.

1.3 SkatteInform kan indgå i strategiske samarbejder, hvor deltagerne er selvstændige juridiske enheder, som er individuelt ejet og ledet. Anvendes andre juridiske enheder end SkatteInform i forbindelse med levering af ydelser til klienten, er disse underlagt selvstændige aftaler og er således ikke omfattet af nærværende forretningsbetingelser med SkatteInform, med mindre det direkte fremgår af aftalebrevet.

1.4. Klienten er forpligtet til at udlevere en kopi af gyldig legitimation f.eks. iform af pas og kørekort, hvis SkatteInform anmoder herom.

2. Ydelser leveret af SkatteInform

2.1 SkatteInforms samlede ydelser er beskrevet i aftalebrevet og omfatter endvidere ydelser, som det i tilknytning hertil aftales, at SkatteInform skal levere.

2.2 Ydelserne kan omfatte såvel en enkelt stående såvel som en løbende ydelse, eksempelvis assistance med virksomhedsregnskab og selvangivelse eller revisions-, review- eller assistance -erklæringer på selskabers årsrapporter.

2.3 Notater, assistance i skattesager, bindende svar eller andre rådgivningsydelser er beskrevet i aftalebrevet.

2.4 Yderligere arbejde som SkatteInform udfører i tilknytning til aftalte opgaver,vil være omfattet af aftalen og underlagt samme vilkår, dog med forbehold for justering af honorar og tidsplan.

2.5 Alle ovenstående ydelser må alene anvendes af klienten og kun til det mellem klienten og SkatteInform aftalte og forudsatte formål.

3. Bemanding og underleverandører

3.1 SkatteInform kan alene med klientens samtykke antage underleverandører i forbindelse med levering af ydelserne.

3.2 SkatteInform er ikke ansvarlig for underleverandørernes ydelser, uanset at disse indgår i ydelser, der leveres i henhold til aftalebrevet. Underleverandører handler i relation til ydelserne på egne vegne i samarbejde med SkatteInform.

3.3 Pkt. 3.1 og pkt. 3.2 omfatter ikke samarbejde med andre fagspecialister, myndigheder mv., hvormed SkatteInform,som led i sin levering af ydelsen til klienten, konsulterer, eller indgår i en dialog, med henblik på, eksempelvis at få be- eller afkræftet, henholdsvis afklaret, faglige synspunkter. SkatteInform kan tage skridt hertil udenklientens samtykke og viden, dog under hensyntagen til betingelserne i afsnit 8 om fortrolighed.

3.4 Klienten kan rejse eventuelle krav mod SkatteInform som juridisk enhed, men ikke mod SkatteInforms ledelse og medarbejdere eller underleverandører og disses ledelse og medarbejdere i relation til ydelserne og klientaftalen. SkatteInforms ledelse og medarbejdere og underleverandører og disses ledelse og medarbejdere har ret til at gøre denne bestemmelse gældende over for klienten.

4. Klientens assistance og forpligtelser

4.1 Klienten stiller de for ydelserne nødvendige oplysninger, assistance mv. til rådighed for SkatteInform.

4.2 Såfremt klienten har politikker for køb af ydelser hos SkatteInform, er klienten ansvarlig for at indhente den fornødne forhåndsgodkendelse til at købe ydelserne. Ved indgåelse af aftalen forudsætter SkatteInform sådanne godkendelser som værende indhentet.

4.3 Såfremt SkatteInform (eller underleverandørers) medarbejdere i forbindelse med opfyldelse af klientaftalen opholder sig på klientens adresse eller andet sted, anvist af klienten, indestår klienten for, at kontorforhold, SkatteInforms (ellerunderleverandørers) adgang til og brug af systemer (herunder software og data)mv. ikke er i strid med lovgivning, aftaler og tredjemands rettigheder.

4.4 Klienten udøver alle ledelsesfunktioner og træffer alle ledelsesbeslutninger,forbundet med ydelserne, herunder beslutninger om udlevering af oplysninger mv. til offentlige myndigheder, eller fremvisning af dokumentation herfor.

4.5 Uanset pkt. 4.4 opretholder SkatteInform alle rettigheder og ledelsesmæssige beslutninger til og om den praktiske levering af ydelsen, herunder eksempelvisvalg af arbejdsmetoder, fremgangsmåde, eventuelle valg af stikprøver mv. SkatteInform har ingen pligt til at følge klientens anvisninger i forhold til den praktiske levering af ydelsen.

4.6 SkatteInform undersøger og verificerer ikke, om de oplysninger, materialer mv.,som klienten og klientens rådgivere og leverandører leverer, er rigtige, nøjagtige og fuldstændige. SkatteInform lægger således sådanne oplysninger til grund for levering af ydelserne.

4.7 Parterne skal holde hinanden orienteret om ethvert væsentligt forhold vedrørende levering af ydelsen.

5. Uafhængighed oginteressekonflikter

5.1 SkatteInform er for en række ydelser underlagt uafhængighedsbestemmelser i standarder mv., eksempelvis, hvor SkatteInform afgiver erklæringer. Det er SkatteInforms praksis at vurdere og kontrollere, om der foreligger uafhængigheds- og interessekonflikter inden SkatteInform påtager sig en sådan opgave. SkatteInform kan dog ikke garantere, at alle situationer, hvor der kan foreligge en konflikt straks afdækkes, men SkatteInform vil bestræbe sig derpå.

5.2 Klienten er forpligtet til, hvis denne bliver opmærksom på mulige interessekonflikter, som kan påvirke ydelsen, straks at gøre SkatteInform opmærksom herpå. Den samme pligt gælder for SkatteInform til klienten.

5.3 Hvis en interessekonflikt identificeres, og SkatteInform vurderer, at klientens interesse kan varetages tilstrækkeligt sikkert ved iværksættelse af relevante procedurer og sikkerhedsforanstaltninger, vil SkatteInform drøfte sådanne procedurer med klienten.

6. Honorar og fakturering

6.1 Honorar for ydelserne fastsættes, som beskrevet i aftalebrevet. Moms er ikke inkluderet i honorarangivelsen, medmindre dette fremgår af aftalebrevet.

6.2 Hvis der ikke i aftalebrevet er indgået særskilt aftale om honoraret, vil honoraret blive beregnet på baggrund af medgået tid, herunder til transport/rejse, samt de til enhver tid gældende timesatser for det udførte arbejde. Timesatser reguleres årligt og vil fremgå af aftalebrevet.

6.3 Ud over det i pkt. 6.1 nævnte honorar skal klienten betale omkostninger og udlæg, der afholdes i forbindelse med levering af ydelserne. Sådanne omkostninger omfatter blandt andet gebyrer til offentlige myndigheder såsom Erhvervsstyrelsen og SKAT eller andre omkostninger direkte forbundet med leveringen af den aftalte ydelse.

6.4 SkatteInforms angivelse af et honorar ved aftaleindgåelse er udtryk for et skøn ud fra de forudsætninger, som parterne har aftalt i aftalebrevet. Selvom der er aftalt et fast honorar er SkatteInform berettiget til i følgende situationer at beregne honorar for den mertid, som SkatteInform  skal anvende på levering af ydelsen, hvor det viser sig efter aftalens indgåelse, at:

1.forudsætningerne for levering af ydelser er ændret, eller

2.forudsætningerne for levering af ydelsen ikke var korrekte eller tilstrækkelige, og

3.omstændighederne kan tilskrives klienten.

SkatteInform forpligter sig til så hurtigt som muligt at gøre klienten opmærksom på eventuelle overskridelser af det aftalte/skønnede honorar jf. aftalebrevet. SkatteInform fakturerer 25 % af honoraret ved opgavens påbegyndelse og derudover løbende i forbindelse med opfyldelse af klientaftalen, medmindre andet aftales.

6.5 For klienter, som ikke har fast bopæl i Danmark faktureres altid forud vedaftalens påbegyndelse og løbende, hvis honoraret overstiger den foreløbigeforudbetaling.

6.6 SkatteInform fremsender fakturaer elektronisk (pr. mail i PDF-fil). Klienten skal oplyse SkatteInform den e-mailadresse, hvortil SkatteInform elektronisk skal sende fakturaer.

6.7 Betalingsbetingelserne er netto kontant 8 dage fra fakturadato. Ved betaling efter forfald beregnes renter i henhold til renteloven. Der tillægges gebyr ved udsendelse af rykkerskrivelser med henblik på betaling af forfaldne fakturaer.

7. Klientaftalens ophør

7.1 Medmindre der i aftalebrevet er angivet et opsigelsesvarsel ophører klientaftalen for enkeltstående eller afgrænsede ydelser, når ydelserne er leveret. For løbende ydelser (årligt tilbagevendende ydelser) ophører aftalen, når SkatteInform modtager skriftlig opsigelse (gerne pr. mail) i henhold til pkt.7.2.

7.2 klienten og SkatteInform kan til enhver tid opsige klientaftalen skriftligt, medmindre andet er aftalt i aftalebrevet.

7.3 SkatteInform kan endvidere opsige klientaftalen uden varsel, såfremt der konstateres forhold, som medfører, at alle eller en del af SkatteInforms ydelser er i strid med uafhængighedsregler eller andre regler og standarder, som SkatteInform er underlagt.

7.4 I tilfælde af at klientaftalen bringes til ophør før dens ordinære udløb, er SkatteInform berettiget til honorar og betaling af omkostninger for de indtil da leveredeydelser og/eller ikke faktureret tidsforbrug samt påløbne omkostninger og udlæg.

7.5 Bestemmelser i klientaftalen, der enten udtrykkeligt eller i kraft af deres karakter rækker ud over tidspunktet for ophøret af klientaftalen, forbliver i kraft også efter klientaftalens ophør.

8. Fortrolighed

8.1 SkatteInform og klienten har tavshedspligt med hensyn til alle oplysninger vedrørende den anden parts forhold, så længe oplysningerne er af fortrolig karakter.

8.2 SkatteInforms interne procedurer sikrer beskyttelse af klientens fortrolige oplysninger, som SkatteInform erhverver i forbindelse med klientaftalen. SkatteInforms ledelse og medarbejdere og underleverandører er underlagt tavshedspligt.

8.3 SkatteInform kan videregive fortrolige oplysninger til underleverandører, i det omfang dette er nødvendigt for dennes udførelse af opgaver for klienten. Er dette tilfældet, vil SkatteInform orientere klienten herom, inden videregivelsen finder sted.

8.4 Fortrolighedsforpligtelsen gælder under hensyntagen til regler, som pålægger oplysningspligt i forhold til eksempelvis offentlige myndigheder. Fortroligeoplysninger må således videregives, i det omfang, at:

1. Det følger af gældende lovgivning, eller

2.SkatteInform bliver pålagt videregivelse af en kompetent myndighed.

Videregivelse skal dog begrænses til det omfang, som er nødvendigt for overholdelse af loven eller kendelsen.

8.5 SkatteInform må over for tredjemand oplyse om sit engagement med klienten, forudsat at dette ikke indebæreren overtrædelse af fortrolighedsforpligtelsen. For markedsføringsforhold se pkt. 8.7.

8.6 Ydelserne kan videregives til de af klientens rådgivere uden særskilt samtykke med mindre, at opgaven er udarbejdet til et afgrænset formål. Klienten er selv ansvarlig for, at klientens rådgivere

1. er underlagt tavshedspligt og

2. er oplyst om, at SkatteInform intet ansvar har i forhold til klientens rådgivere, og

3. at ydelserne ikke må anvendes til andet end det mellem SkatteInform og klienten aftalte eller forudsatte formål.

Klientener ansvarlig over for SkatteInform for overtrædelse af denne bestemmelse fra klientens rådgiveres side.

8.7 Uanset fortrolighedsforpligtelsen er SkatteInform berettiget til at anvende klientens navn og en kort beskrivelse af opgaven i forbindelse med markedsføring af SkatteInform, såfremt der fra klienten er indhentet forudgående accept heraf.

9. Ansvarsbegrænsning

9.1 SkatteInform er ansvarlig over for klienten for ydelserne efter dansk rets almindelige regler med de begrænsninger,som fremgår af klientaftalen og disse forretningsbetingelser.

9.2. SkatteInform forpligter sig til at undersøge enhver klage omhyggeligt og hurtigt. Har SkatteInform leveret en mindre tilfredsstillende eller mangelfuld ydelse, er klienten forpligtet til, straks og skriftligt efter at have konstateret eventuelle fejl og mangler ved den leverede ydelse, at kontakte SkatteInform. I den forbindelse har SkatteInform ret til at afhjælpe eventuelle fejl og mangler inden for rimelig tid.

9.3 SkatteInform er ikke erstatningsansvarlig for klager fra tredjemand/myndigheder eller tab, der kan henføres til, at det af klienten leverede materiale mv. er ukorrekt, unøjagtigt eller ufuldstændigt. Dette omfatter tillige manglende videregivelse af oplysninger, der kan, eller ville kunne få, indflydelse på den af SkatteInform leverede ydelse.

9.4 SkatteInform er ikke erstatningsansvarlig for indirekte tab og følgeskader, herunder driftstab, tidstab, avancetab, datatab, goodwilltab, omdømmetab mv.

9.5 Medmindre andet er anført i det følgende, er SkatteInform erstatningsansvar begrænset til et beløb, svarende til honorarets størrelse for den ydelse der knytter sig til den erstatningsudløsende begivenhed. Med erstatningsudløsende begivenhed menes en begivenhed der har medført et egentligt påkrav om, og afslutning med, økonomisk kompensation/godtgørelse rejst mod og givet af klienten, og hvor dette påkrav, helt eller delvist, kan henføres til en ydelse leveret af SkatteInform der har vist sig at være ukorrekt eller på anden vis fejlbehæftet. Henførbarhed indebærer, at der skal være årsagssammenhæng imellem den erstatningsudløsende begivenhed, og ydelsen leveret af SkatteInform. Et eventuelt erstatningsansvar kan for SkatteInform aldrig overstige den økonomiske kompensation/godtgørelse, som klienten har ydet.

Forså vidt angår selvangivelsesopgaver påtager vi os ikke ansvar for manglende selvangivelse af forhold, som vi ikke via tjeklisten eller i tilknytning hertil har fået oplysninger om. Vores begrænsning af ansvar omfatter alle andreopgaver end revisions- og review opgaver. I øvrige erklæringsopgaver er begrænsningen en følge af, at disse erklæringer afgives uden sikkerhed.

9.6 SkatteInform påtager sig ikke ansvar over for tredjemand, der måtte få adgang til ydelsen og/eller leverancen. Klienten skal holde SkatteInform, SkatteInforms ledelse og medarbejdere skadesløs for ethvert krav, tab, omkostning mv., som SkatteInform måtte pådrage sig over for tredjemand som følge af klientens misligholdelse af klientaftalen og nærværende forretningsbetingelser.

9.7 Ved levering af ydelser omfattende skatterådgivning og selskabsret foretager SkatteInform en fortolkning af gældende retskilder, praksis, afsagte domme, kendelser mv.,samt andre relevante kilder af relevans for den pågældende opgave, med henblik på at tilvejebringe et fagligt svar på forespørgslen. Svaret på forespørgslen vil være udtryk for en fortolkning foretaget af  SkatteInform. Klienten er indforstået med, at den endelige fortolkning henhører under SKAT, Erhvervsstyrelsen og andre relevante kompetente myndigheder, henholdsvis domstolene.

9.8 Klienten accepterer og er bevidst om, at svar på faglige spørgsmål og fortolkninger omhandlende skatte- og selskabsret og konklusioner her på, ikke uden videre kan anvendes på lignende situationer og klientsager mv. uagtet at disse er identiske.

9.9 SkatteInform er ikke erstatningsansvarlig for eventuelle tab, herunder tab omtalt i pkt. 9.7 og pkt. 9,8, hvormed tredjemand og/eller myndigheder måtte være uenige i de af SkatteInform trufne faglige vurderinger og konklusioner. Dette omfatter tillige eventuelle følgevirkninger af en sådan uenighed,eksempelvis en ændret skatteansættelse.

9.11 SkatteInform kan ikke gøres ansvarlig for udfaldet af Skattesager eller afgørelser fra Erhvervsstyrelsen, hvor klienten skal sikre, at reglerne overholdes.

9.12 Klienten er indforstået med og accepterer, at SkatteInform alene udøver bistand og rådgivning til klienten som juridisk enhed, og at udfaldet omtalt i pkt. 9.7 og 9.11 er klientens fuldeansvar.

10. Immaterielle rettigheder

10.1 SkatteInform har og beholder alle ophavsrettigheder og immaterielle rettigheder til programmer, systemer, præsentationer og modeller i overensstemmelse med gældende lovgivning. Sådanne programmer, systemer, præsentationer og modeller må ikke videregives til tredjemand, uden SkatteInform har givet skriftlig tilladelse hertil.

SkatteInform og klienten bevarer hver især samtlige immaterielle rettigheder, der bestod forud for klientaftalens indgåelse, og ingen part erhverver således ejendomsret til den anden parts forudbestående rettigheder.

10.2 Klienten oppebærer immaterielle rettigheder til leverancen ved klientens endelige betaling til SkatteInform i henhold til klientaftalen. I det omfangder i leverancen indgår immaterielle rettigheder, tilhørende SkatteInform, har klienten en ikke-eksklusiv og ikke-overdragelig brugsret hertil.

10.3 Alle øvrige immaterielle rettigheder, produkter og materialer, mv., som frembringes eller opstår som led i opfyldelse af klientaftalen, tilfalder SkatteInform.

11. Opbevaring og destruktion af klientmateriale

11.1 Materiale modtaget fra klienter og SkatteInforms egne arbejdspapirer mv. opbevares i minimum 5 år efter udløbet af det pågældende kalenderår.

11.2 Slutprodukter såsom rapporter mv. udleveres til klienten ligesom klientens eget materiale løbende gennem aftaleperioden tilbageleveres til klienten. SkatteInform kan således ikke gøres ansvarlig for klientens manglende opbevaring af disse produkter eller klientmateriale.

11.3 SkatteInform er ikke forpligtet til at ajourføre anbefalinger, konklusioner, rapporter eller andre produkter, hverken i mundtlig eller skriftlig form, efter at disse er overdraget og kommunikeret til klienten i endelig form.

12. Persondata

12.1 SkatteInform indgår klientaftaler med personer og juridiske enheder (selskaber mv.) og ønsker generelt at begrænse persondataudveksling i videst muligt omfang. I det omfang SkatteInform i forbindelse med klientaftalen behandler oplysninger, omfattet af reglerne om persondatabeskyttelse, er SkatteInform databehandler i lovens forstand, og handler alene efter instruks fra klienten,som er dataansvarlig.

Databehandleren skal på den dataansvarliges anmodning give den dataansvarlige tilstrækkelige oplysninger til, at denne kan på se, at de nævnte tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger er truffet.

Der henvises til Bilag 1 til nærværende forretningsbetingelser for databehandleraftale.

12.2 SkatteInform indsamler og behandler persondata i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder, persondataloven og EU´s generelle forordning om databeskyttelse.

12.3 SkatteInform indsamler og opbevarer alene de personoplysninger, som er nødvendige af hensyn til lovgivningen og øvrige regler eller er nødvendige for at sikre, at klienten modtager en professionel og korrekt behandling.

12.4 SkatteInform videregiver ikke klientens oplysninger til tredjemand uden samtykke. Dog kan SkatteInform videregive oplysninger til andre i den udstrækning dette er nødvendigt for, at SkatteInform kan varetage klientens interesser og levere den aftale ydelse, og hvor dette er krævet i henhold til lov.

13. Hvidvask

 13.1 I det omfang klientforholdet er omfattet af hvidvask lovgivningen, vil SkatteInform:

1. Indhente oplysninger om identitets- og kontroloplysninger samt kopi af foreviste legitimationsdokumenter ved etablering af klientforholdet,

2. anvende de indhentede oplysninger om klienten til at opfylde forpligtelser efter hvidvaskloven,

3. videregive oplysninger til SSK i tilfælde af mistanke om at klienten begår hvidvask,

4. give klienten ret til indsigt i de registrerede oplysninger og

5. opbevare oplysningerne i mindst 5 år, herunder legitimering i mindst 5 år efter ophør af klientforholdet.

14. Elektronisk kommunikation mv.

14.1 SkatteInform og klienten accepterer brugen af elektronisk kommunikation(herunder e-mail) og de hermed forbundne risici, herunder bl.a. at data kan gå tabt, at meddelelser kan blive forsinket i forhold til afsendelsestidspunktet, eller slet ikke leveres, eller kommer til uvedkommendes kendskab. Hver part er ansvarlig for at beskytte egne systemer og interesser i forbindelse med elektronisk kommunikation.

14.2 Det er SkatteInforms politik at opretholde et højt sikkerhedsniveau omkringen hver kommunikation, hvad enten den er i brevform eller elektronisk, men SkatteInform kan dog ikke gøres ansvarlig for fejl, tab, virus, forsinkelse, ødelæggelse mv., som måtte opstå i forbindelse med eller være forårsaget af elektronisk kommunikation og information.

15. Misligholdelse

15.1 Såfremt en af parterne misligholder sine forpligtelser væsentligt i henhold til aftalen og/eller disse betingelser, er den anden part berettiget til at ophæve aftalen.

15.2 Væsentlig misligholdelse af klientens betalingsforpligtelser er gyldig grundtil, at SkatteInform berettiget kan ophæve aftalen.

15.3 I tilfælde af væsentlig misligholdelse er en part berettiget til erstatning i henhold til dansk rets almindelige regler, jf. dog punktet om ansvarsbegrænsning.

16. Lovvalg og værneting

16.1 Enhver uenighed eller tvist mellem parterne om forståelsen af aftalen og/eller disse forretningsbetingelser afgøres under anvendelse af dansk ret ved de danske domstole og med SkatteInforms hjemsted som værneting.

Bilag 1: Databehanderaftale

SkatteInforms persondatapolitik

SkatteInform er forpligtet til at beskytte fortroligheden, integriteten og tilgængeligheden af vore kunders, leverandørers, samarbejdspartneres og vore medarbejderes oplysninger, herunder personoplysninger. Vi er stærkt engageret i at beskyttepersonoplysninger og arbejder kontinuerligt for at sikre løbende overholdelse af databeskyttelseslovgivningen, herunder persondataforordningen.

Når SkatteInform i forbindelse med levering af konsulent- og rådgivningsydelser behandler personoplysninger, anser vi os for databehandler, da vi behandler dempå vegne af vores kunde og efter kundens instruks. I disse tilfælde sikrer vi at indgå databehandleraftale med vores kunde, der indeholder instruks og vilkårfor SkatteInform’s behandling af personoplysninger.

Når SkatteInform udfører revision og andre erklæringsopgaver med sikkerhed, anser vi os for dataansvarlige, lige såvel som når vi udfører andre ydelser og behandler personoplysninger i forbindelse med administration af vores samarbejder mv., hvor SkatteInform bestemmer formålet med behandlingen. I dissesager vil en databehandleraftale ikke være aktuel.

Lovgrundlag

Behandling af ovennævnte personoplysninger sker i henhold til art. 5, stk. 1 og art. 6,stk. 1 litra a) i Europa-Parlamentet og Rådets forordning 2016/679 (databeskyttelsesforordningen)og den danske Databeskyttelseslov (efter 25. maj 2018).

Hvem kan behandle disse oplysninger?

Oplysningerne behandles af SkatteInform Statsautoriseret Revisionspartnerselskab (cvr. nr.35394206) og hertil tilknyttet databehandler.

Hvem kan oplysningerne videregives til (modtagere)?

Vi brugerog videregiver oplysningerne til SKAT, Skatteankestyrelsen, Erhvervsstyrelsen,offentlige myndigheder eller til tredjepart - efter accept fra kunden.

Derudoverkan forekomme tilfælde udlevering - uden samtykke fra kunden - hvis det er påkrævet i henhold til gældende lovgivning eller regulering, eks. mistanke om hvidvask og terror finansiering, der ikke kan afkræftes. I sådanne tilfælde kan vi være forpligtet til indberette eller videregive oplysninger til Statsadvokaten for Særlig Kriminalitet (SSK), evt. føre tilsyn, i medfør af Hvidvaskningslovens § 26. Der vil kun være tale om tilfælde, hvor vi er forpligtet til at videregive personoplysninger.

Behandling hos tredjepart

SkatteInform anvender databehandlere, herunder udbydere af software, website hosting, sociale og professionelle medier, backup, sikkerhed og opbevaring. Dine personoplysninger vil derfor blive overladt til tredjeparter, instrueret af SkatteInform til at behandle dine personoplysninger på SkatteInform’s vegne. Databehandlere behandler kun dine personoplysninger til de specifikke formål, som oplysningerne er indsamlet til.

SkatteInform forpligter disse databehandlere til at behandle dine personoplysninger fortroligt, og til at træffe de fornødne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod at oplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes, eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med persondataforordningen.

Hvad er formålet med indsamling af personoplysninger?

•At udføre konsulentydelser og yde rådgivning til vore kunder, som f.eks.:

          - At bistå med udarbejdelse af personligt regnskab

          - At bistå med udarbejdelse af selvangivelse

          - At bistå med udarbejdelse af årsregnskab

          - At yde assistance i skattesager

          - At yde skatterådgivning

•Berigtigelse af den registreredes identitet iht. Hvidvaskningslovens kundekendskabsprocedurer, jf. §§ 11-21.

•At kunne fakturere kunden

•At kunne kvalitetsstyre og – kontrollere

•At styre vores forhold til kunder

•Udvikleforretningen og tjenester (identificere kundebehov og til forbedring af servicen til kunder)

• Varetagedrift og vedligeholdelse af it-systemer og applikationer

• Til statistisk behandling og forretningsudvikling

Hvilke oplysninger indsamles

Almindelige personoplysninger,herunder oplysninger om navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse på kunderog kunders ejere, samt navn, titel, telefonnummer og e-mail på eventuellekontaktpersoner hos kunden.

Herudover indhenter vi oplysningerom vores kunder, samt vores kunders ejere, der fremgår af pas- og kørekort,eksempelvis CPR-nr.

Til hvilke formål indsamlesoplysningerne og grundlaget herfor

Vi behandler almindeligepersonoplysninger med det formål at kunne opfylde aftalen med kunden, herunder

        •levere ydelserne

        •fakturere

        •kvalitetsstyre og -kontrollere

Behandlingen er nødvendig for atoverholde en retlig forpligtelse i medfør af revisorloven § 23, stk. 1, jf. §1, stk. 2 og god revisionsskik i medfør af revisorlovens § 16, stk. 1, iforbindelse med afgivelse af erklæringer med sikkerhed.

 

Endvidere er behandlingennødvendig for, at SkatteInform kan forfølge en legitim interesse i at kunneadministrere, styre og udvikle vores forretning og ydelser, herunder:

        •styre vores forhold til kunder,

        •udvikle vores forretning og tjenester (fx identificere kundebehov og forbedringer i            serviceleverancen),

        •varetage drift og vedligeholdelse af it-systemer, som er stillet til rådighed for eller benyttes som led i            serviceringen af kunden, samt hosting,

        •administration og styring af vores hjemmeside,systemer og applikationer og

        •foretage statistisk behandling ogforretningsudvikling.

 

SkatteInform erunderlagt reglerne i lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask ogfinansiering af terrorisme (hvidvaskloven). Vi behandler derfor oplysninger,der fremgår af pas- og kørekort, eksempelvis CPR-nr. i overensstemmelse medhvidvasklovens kundekendskabsprocedurer, jf. §§ 11-21, herunder særligt § 11,stk. 1, nr. 1, litra a, der er nødvendig for at overholde en retligforpligtelse, som SkatteInform er underlagt.

Opbevaring og sletning af personoplysninger

SkatteInform sletter personoplysninger, når SkatteInform ikke længere har et arbejdsbetinget behov for at behandle dem. Opbevaringsperioden er fastsat i forhold til de forpligtelser, SkatteInform er underlagt i henhold til gældende lovgivning,SkatteInforms netværk, revisortilsynet, andre offentlige myndigheder, samt til sikring af dokumentation.

Skattemyndighederne kan rejse sager mod vor kunder 10 år tilbage, hvorfor SkatteInform har behov for at opbevare arbejdsmaterialer, hvoraf der kan indgå personoplysninger i mere end 10 år.

SkatteInform gennemgår kundekartoteket mindst 1 gang årligt og sletter inaktive kunder, hvor det vurderes forsvarligt under hensyn til ovenstående 10-års reglen.

SkatteInform bestræber sig på bedst muligt at beskytte kvaliteten og integriteten af dine personoplysninger. SkatteInform har implementeret sikkerhedsforanstaltninger med henblik her på.

Hvilke rettigheder giver Persondataforordningen mig?

Du er til enhver tid berettiget til at få indsigt i og/eller berigtige de personoplysninger om dig selv, der behandles af den dataansvarlige. Retten til indsigt medfører bl.a. at den dataansvarlige skal give dig adgang til alle personoplysninger om dig selv, der behandles.

Du er til enhver tid berettiget til at begrænse den dataansvarliges adgang til at behandle dine personoplysninger. Endvidere er du til enhver tid berettiget til at kræve personoplysninger om dig selv slettet, såfremt oplysningerne ikke længere er nødvendige, samtykke trækkes tilbage, der indgives klage til tilsynsmyndigheden m.v.

Besøgende på www.SkatteInform.dk

SkatteInform anvender de personoplysninger, du efterlader dig, når du besøger SkatteInforms hjemmeside og anvender hjemmesidens forskellige tjenester.

Generelt skal du være opmærksom på, at du som internet bruger efterlader dig elektroniske spor, og at det giver andre mulighed for at følge din færden på nettet.

Indsamling ved besøg på SkatteInforms hjemmeside

De personoplysninger, som SkatteInform indsamler, kan for eksempel omfatte dit navn, din e-mailadresse, din firmaadresse, og lignende identifikationsoplysninger samt loginoplysninger, hvis du tildeles sådanne i forbindelse med udnyttelse af SkatteInforms tjenester. Herudover oplysninger om din færden på www.skatteinform.dk.

SkatteInform har løbende adgang til statistiske oplysninger om besøgende på hjemmesiden. Det er ikke muligt at genkende enkelte personer ud fra disse oplysninger. Når du har besøgt SkatteInforms hjemmeside, indsamles følgende oplysninger om dig:

  1. Hvilke sider du har kigget på og hvornår – dit ”elektroniske spor”,
  2. Hvilken browser du bruger,
  3. Hvilken ip-adresse du har, samt
  4. Eventuelt dit brugernavn

Når du browser på nettet, efterlader du dig et "elektronisk spor", som afslører, hvor du har været. Det spor opstår i kraft af, at din browser sender informationer til en server, f.eks. "Jeg vil gerne se siden, der hører til adressen www.SkatteInform.dk".

De fleste browsere fortællerom deres fabrikat og versionsnummer, f.eks. Microsoft Internet Explorer version 7.0. Serveren kan så returnere den side du har bedt om, således at den vises korrekt med netop din browser.

Samtidig med at din browser beder om www.SkatteInform.dk sender den nogle andre informationer til den pågældende server, herunder bl.a. din ip-adresse (din"adresse" på internettet). Serveren ved så, hvor den side, som du har bedt om, skal sendes hen.

Afhængigt af det operativ system og den browser du bruger, sender browseren ofte også dit brugernavn til serveren - det brugernavn du anvender, når du logger på din maskine.

Formålet med indsamlingen

De oplysninger, som er nævnt ovenfor, kan SkatteInform bl.a. bruge til at se, hvilken vej du bruger for at finde information på www.SkatteInform.dk.

SkatteInform kan bl.a. se, om du starter fra forsiden og bevæger dig ned på undersiderne, eller om du hopper ind midt på hjemmesiden fra f.eks. en søgemaskine.

Oplysningerne anvendes kun i forbindelse med afvikling af driften samt til udarbejdelse af statistik, som bl.a. kan bruges til at forbedre opbygningen af SkatteInforms hjemmeside.

Herudover indsamler SkatteInform dine personoplysninger for at kunne gennemføre din tilmelding eller levere en given tjeneste til dig, og for at kunne fremsende nyhedsbreve og andre oplysninger vedrørende vores virksomhed og vores tjenester, såfremt du anmoder herom. Kun de personer, som anmoder om det, vil modtage e-mails eller andre meddelelser fra os med nyhedsbreve mv. Du har altid mulighed for efterfølgende at oplyse,at du fremover ikke ønsker at modtage henvendelser fra os.

 

Indsamling ved nyhedsbrev

Ved tilmelding til SkatteInforms nyhedsbrev, Aktuel Skat, registreres den e-mailadresse, som du selv afgiver.

Oplysningerne anvendes til automatisk at sende dig SkatteInforms nyhedsbrev.

Oplysningerne registreres hos SkatteInforms databehandler (webhotel).

 

Enkelte medarbejdere hos SkatteInform har adgang til en liste over tilmeldinger. Ved hjælp af disse oplysninger holder SkatteInform sig løbende orienteret om omfanget af tilmeldinger.

Oplysningerne om de enkelte tilmeldinger videregives ikke, og oplysningerne slettes med det samme, hvis du opsiger dit medlemskab.

 

Cookies

SkatteInforms hjemmeside bruger cookies.

Du kan slå cookies fra i din browser og stadig anvende SkatteInforms hjemmeside.

 

Links

Hjemmesiden indeholder links til andre hjemmesider. Vær opmærksom på, at du ved at klikke på sådanne links bliver ført til en anden hjemmeside. Vi opfordrer dig til altid at læse disse hjemmesiders persondatapolitik, da deres procedure for indsamling og behandling af personoplysninger kan adskille sig fra SkatteInforms.

Opdatering af persondatapolitik

SkatteInform arbejder kontinuerligt med alle nødvendige tiltag for at sikre løbende overholdelse af Persondataforordningen og i henhold til Databeskyttelsesloven.

Persondatapolitikken er sidst opdateretden 29. august 2024.

Klage

Hvis du ønsker at klage over vores behandling af personoplysninger, bedes du sende en e-mail med detaljerne i din klage til info@skatteinform.dk. Vi vil behandle klagen og vende tilbage.

Du har også ret til at klage til Datatilsynet i forhold til dine rettigheder og over SkatteInforms behandling af dine personoplysninger. For yderligere oplysninger om, hvordan du klager til Datatilsynet henvises til Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk.

Tagline

Kontakt os

Hvis du har spørgsmål er du altid velkommen til at give os et kald eller sende en mail.

skatteinform kontor bygning set udefra

Tilmeld dig vores nyhedsbrev for at være den første til at få skattenyt

Ved at trykke tilmeld accepterer du vores Terms and Conditions.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.